Dans'et, Seyr'et


22 Ocak 2012 Pazar

Türkler Fransa'da, Türkiyedeki Türkler Nerede?

Fransa'da 1915 olaylarıyla ilgili Ermeni iddialarının inkarını suç sayan yasa teklifinin senatoda reddedilmesi için Türkler, Paris'te gösteriye başladı. Almanya, Belçika, Hollanda, İngiltere gibi ülkelerinden gelen Türkler Denfert Rochereau meydanındalar. Fransa'da 500.000 Türk yaşamakta ama malum insan Sarkozy, Ermeni çoğunluğunu yok saymamakta.
Bizler de Hrant Dink davası için taksim meydanlarındayız. Kimileriniz yanlış anlayacak bu cümlelerimi biliyorum. Azınlık kavramına, ayrımcılığa ve Dink'in katledilmesine bende karşıyım. İnsanlık suçudur. Ezelden beri bizlerle yaşamaktalar ki ben Kurtuluş'da doğdum. Ermeni komşularımız, esnaflarımız vardı. Ayıpladım belki o meydandakilerden daha çok ayıpladım. Peki bloglarına, twitterlarına, facebooklarına Dink davası için haklı gerekçelerini yazanlar şimdi neredeler? Üzgünüm..
Yurtdışındaki Türkler bizden daha çok Türkler.

6 yorum:

  1. yanlış anlaşılacak hiç bir şey yok. tam da dediğin gibi. kaç gündür, yazılanları, gösterilenleri, insanlara yansıtılanları dudaklarımı ısırarak, sinirlenerek ve bir hayli üzülerek gözlemliyorum. ah diyorum, ülkemin insanları, ah...
    ben de üzgünüm, şaşkınım ve umutsuzum.
    birileri çok fena oyun oynuyor, insanları ayrıştırıyor, bölüyor. inançlarını sömürüyor. ne acı ki, insanımız bundan hoşnut..
    demişsin ya hani, yurt dışındaki Türkler bizden daha çok Türk. acaba biz ne zaman bu kadar birlik olabileceğiz? ya da olabilecek miyiz?
    umarım, güzel günler gelir, tez zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kahvenin seki makbuldür inşallah.. ama inan bizim gibi düşünenlerin ne kadar az olduğunu her geçen daha çok görüyoruz. Bir gün bu ülkeyi terk edeceğim arkadan da kapıyı kitleyeceğim :)

      Sil
    2. uyumamışsın. bir gece herkes uyurken gitmek lazım hoş gündüzleri uyuyor insanlar, tüm bu olanlardan çıkarım:)
      o değil de beni de götürsen ya, hem kilitlediğin kapının anahtarını okyanusa fırlatıveririm, ehe:)

      Sil
    3. Sınavlarım bitti ya kendimi mutlu eden şeylere adadım, burası gibi:) Sende uyumamışsın hala:) İşte ben bunu duydum ya, kesin dönüş yapıyoruz yurdışına beraber:) Bizde yabancılar el üstünde tutuyorlar, böyle bir ülke varsa oraya gidelim bari :)) (sanmıyorum ama)

      Sil
  2. japonlar sever bizleri. orada el üstünde tutulabiliriz :)
    bir düşelim de yollara gerekirse göçebe hayatı benimseriz, el üstünde tutmasalar da olur :)

    YanıtlaSil
  3. japonlar iyidir haklısın içlerinden seçilebilirizde hem:)) yollara.. sahip olmak lazım bir deli cesaretine:) ah evet amacımdan şaştım bian, el üstünde tutmasalarda olur :) yeter ki o hava bizi değil biz o havayı soluyalım değil mi :)

    YanıtlaSil