Dans'et, Seyr'et


18 Nisan 2012 Çarşamba

Eskinin Demine.. Şerefe !

SENSİZLİK
Varla yok arası bir şey
Kimisi için bir son, kimisi için yeni bir başlangıç
Dalgakıran zaptedemezken düşler sarkık
Yada deniz feneri kadar aydınlık…


Hoyratça gidişlerinin ardında saklı
Sen keşfi sefaya odaklı, bense keşfi aşkla kaplı
Oysa gelişlerin bir o kadar aralıklı
Emsalsiz sevdam son derece haklı…


Bir umut bıraksaydın bende gitmeden
Yaşamak daha anlamlıydı sayıklarken
Deniz daha mavi gökyüzü daha yeşil olurdu
Aklımı sende yitirirken…


Adımlarım daha ağır, daha sakin artık
Gözlerim daha buğulu, daha yorgun artık
Sözlerim daha boş, daha savruk artık
Hepsinden öte amacım(!), aslında yok artık…


Köşe başlarını sevemez oldum hatıralarından
Tekdüze yollar arıyorum durmadan
Nabzını senden önce şahlandıran
İhtiras peşinde koşuyor olman…


Saftım samimiydim zehirlenecek kadar
Oymalıydın harabeye dönmüş konak kadar
Ve değerliydin coşarak çaldığım ıslık kadar
Elim yüreğimde bedenim tenhalara sarkar…


Sağlamdı basamaktan çıkışım,
Şimdi sendeleyerek durmaktayım
Sensizlik iliklerime işlemiş
Ben hala sensizliği yaşamaktayım..


Öğütler dinledim belki hafiflerim,
Başka kollara dolandım belki severim,
Kitaplara boğuldum belki ilerlerim ,
Hepsi anlamsızdı ben sensizken…


Kokunu zihnime çektim
Zihnimi tek bir bakışına
Bakışını kocaman bir dünyaya
Sonra tiksindim hepsinden sensizlik ensemdeyken…


Kadife ceketinden aradım her dükkanda
Buğday rengiydi Anadolu havasında
Düğmeleri ıslak toprak rengi ve büyük
Sendeymiş meğer marifet buldum ama yok işte o asalet…


Tünelden indim Galata’yı izleyerek
Yoruldu bedenimde ruhumda sersemleyerek
Senle çıkmıştık aslında sevişerek
Sendeymiş uçarak çıkışımdaki keramet…


Sesleniyorum sana Asmalı Mescit Sokağından
Hediyem var kızıl ırmaktan
Görebileceğin kadar anlamlı
Ama almak istemeyeceğin kadar ağrılı…

Çarkıfelek benimkisi feleğin ta ötesi
Ağıtlar dökmem karalar bağlamam ey küfredilesi
Ben öğrendim seni sensizlikte ölümüne besleyesi
Ne kadar yansam da sevmem artık kimseyi ölesi…

Uyursam Uyandirin

26.05.2007
Bakışlar zift kokan asvaltı gözlemekte,
Her şeye her şeye rağmen bu yürek hep beklemekte…

2 yorum: